Mit esznek a gyerekek?

SÁRI (majdnem 4 éves):
Utunk során megannyi finom és változatos vietnámi ételt kóstoltunk meg, papajás-sertéshúsos friss tavaszi tekercset édes- savanyú mártogatóssal, sült tavaszi tekercset szójaszószba mártogatva, setéshúsos, istenien fűszerezett cao lau névre hallgató tésztaételt, stb.

a friss és hideg gyümölcslé mindig bejön

Na, ebből Sári csak a szójaszószt volt hajlandó megkóstolni, a többit zsigerből elutasította. Biztos ízlene neki, ha egyszer kipróbálná, de az új ételeket illetően meglehetősen elutasító. Hogy mit eszik? Rizst minden mennyiségben, mellé szeletelt uborkát. A rizs a legtöbb étteremben megtalálható, s ha nem, akkor hoznak neki a szomszédból. Kiflit magában, amit az utcai szendvicskészítő standokról tudjuk beszerezni. Néha, ha éppen találunk, rántott csirkét. Gyümölcsök közül banánt, almát és görögdinnyét. És bezárult a sor. Valahol nem bánom, amiért nem ad esélyt mindenféle ételnek, mert amiket általában megeszik, attól nem lehet baja. A rizs, a kifli biztonságos. A mosást nem igénylő gyümölcsök, ilyen banán és a dinnye szintén egyből adhatók és fogyasztható.
Mi, felnőttek sokszor nem bírjuk megállni, hogy az összes fortyogó edény tartalmát meg ne ízleljük és utólag néha megszenvedjük néla dolgot.

VINCI (7 hónapos):
Vincike egy jó étvágyú, masszív gyerek. Nem duci, inkább jó kötésű és borzasztóan erős. Táplálkozását tekinve alapvetően anyatejet kap, de ez nem elég neki. Amikor otthonról elindultunk napi kétszeri hozzátáplálást igényelt, egyet délelőtt és egyet délután. Főként villával áttört főtt zöldségeket fogyasztott főtt hússal, illetve pépesített gyümölcsöket. Emellett elkezdtem neki kiflit, rizst és kölest adni.

egy helyi boltos vette kezelésbe a kisfiút

Kicsit aggódtam, mit fog enni a repülőn, az utcán, hogyan sterilizálom az evőeszközét, mi lesz ha benyal valamit, stb. A boltokban vagy porított cukros pépet lehetett kapni, vagy üveges bébiételt. Mivel nem vagyok a cukros táplálás híve, így maradtam az üveges bébipapi mellett. Ebből vettünk kettőt, egy gyümölcsöset és egy zöldséges-húsosat. Aggodalmunk alaptalannak bizonyult, mert a repülőgépen még legalább 4 üveg bébiételt hozzánk vágtak. Így már volt 6, amivel ki is húztuk 2 hétig.

Leírom mi volt Vincike kezdőcsomagjában, hátha más is kedvet kap a kisgyerekkel való utazáshoz.

Lista:

• 1 műanyag etetőkanál
  • 2 előke
  • 2 üveges bébiétel
  • 1 cumialakú, nyeles, hálóban végződő gyümölcsszopogató (alig használtuk)

Ami kimaradt, de jól jött volna:

• merülőforraló

Az összes szállásunk közül egyben volt vízforraló, ezért érdemes elgondolkodni egy merülőforraló beszerzésén. Kemping gáz kilőve, mert gázpalackot nem lehet a repülőn szállítani. Viszont egy ilyen kis vízforraló életet menthet: jó a reggeli 3 az 1-ben kávéhoz és a baba evőeszközeinek fertőtlenítéséhez is.

És mit evett Vinci? Szinte mindent, amit mi is. Na jó, inkább amit Sári is. Főtt rizst, kiflit, kevésbé fűszeres, villával összetört husikát. Banánt, amit a héjából kicsit kibontva kanállal beirdaltuk és voila, kész is pépesítés. Omlós halat, a papaya saláta tetejéről a marhahúst, apró darabokra tépve. Ilyesmiket.
Senki ne gondolja azt, hogy otthonról kell cipelnie az utazás időtartamára szükséges összes babaételt. Minden nagyvárosban találtunk bababoltot, ahol kaphatóak az otthon is ismert világmárkák, Hipp bébiételek, Huggies pelenkák, popsitörlők, cumik, játékok stb. Sőt Huggies pelenkát még egy Hanoi szupermarketben is láttam.

a rizs mindig nyerő – főleg hosszú vonatozás alatt

Alapszabányok étkezéshez:

• Csupán pár szabályt kell betartani és akkor nagy valószínűséggel nem lesz gáz
  • Csapvizet Ázsiában ne fogyasszunk! Helyette ásványvízet igyunk és azzal is mossunk fogat. A mosandó gyümölcsöket is ásványvízzel tisztítsuk meg.
  • Ha húsról van szó, lehetőleg frissen sültet, vagy grillezettet vegyünk, vagy kérjük hogy forró olajban melegítsék át.
  • A levesek, mivel az alaplé folyamatosan fortyog és minden abba mártva fő, illetve melegszik át, biztonságosnak tekinthetők.
  • Ott együnk ahol a helyiek! Olyan standról vásároljunk, ami a helyiek körében népszerű, ahol sok a vendég, mert ott pörög az étel és nincs ideje megromlani. Kongó, turistákat megcélzó étterembe nem ajánlatos menni.
  • Az egész nap a tűző napon érlelődött tengeri herkentyűket inkább hanyagoljuk.
    Legyen nálunk kézfertőtlenítő, mert legtöbbször nincs szappanos kézmosásra lehetőség.